Presidentti Niinistö otti vastaan Leipäviikon tervehdyksen

13.09.2016

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö vastaanotti Leipätiedotuksen edustajien Leipäviikon tervehdyksen tiistaina 13. syyskuuta Mäntyniemessä. Leipäviikon kunniaksi presidentille ojennettiin leipä- ja herkkukorit, joihin oli koottu Pohjois-Karjalalaisia leipomotuotteita sekä suomalaisia rukiisia innovaatiotuotteita.

Leipäkorin presidentti Niinistölle ojensi Leipätiedotuksen toiminnanjohtaja Kaisa Mensonen. Tapaamisessa olivat mukana Leipätiedotuksen hallituksen puheenjohtajan sijainen Markus Hellström , Pohjois-Karjalan Leipomoyrittäjät ry:n puheenjohtaja Timo Väänänen, Leipätiedotuksen projektikoordinaattori Terhi Virtanen ja Leipuri-lehden toimituspäällikkö Elina Matikainen. Kuva: Matti Porre/Tasavallan presidentin kanslia

Syyskuun 12.-18. vietettävän leipäviikon teemana on "Terveenä leivästä". Kampanjan tarkoituksena on tuode esiin täysjyväviljasta tehtyjen tuotteiden terveellisyyttä. Täysjyväviljan terveellisyyden lisäksi tapaamisessa keskusteltiin leipomoalan näkymistä, ruuan vientimarkkinoista sekä monipuolisesta suomalaisesta leipäkulttuurista.

Leipäviikon koriin oli koottu perinteisiä leipomoherkkuja Pohjois-Karjalasta sekä rukiista valmistettuja uusimpia suomalaisia elintarvikeinnovaatioita:

• Tuliaisleipä, Porokylän Leipomo Oy
  • Ruisjälkkäri, Porokylän Leipomo Oy