Presidentti Niinistö vastaanotti Leipäviikon tervehdyksen

10.09.2019

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö vastaanotti Leipäviikon tervehdyksen Leipätiedotus ry:n edustajilta maanantaina 9. syyskuuta Mäntyniemessä.

Tällä viikolla vietetään Leipäviikkoa, jonka teemana on #syönkauraa. Kauran ja kauraleivän suosio on nousussa juuri nyt.

”Kauraa käytetään todella monessa muodossa. Tänä vuonna on ainakin 140 uutta kauratuotetta tullut markkinoille. Kasvu on aika huimaa”, Leipätiedotuksen hallituksen puheenjohtaja Harri Jaakkola kertoi. Suomesta menee kauraa myös vientiin, sillä täällä on kauran hyvä kasvaa: lämpöä tärkeämpää on valo.

Leipäkampanjoita on tehty Suomessa vuodesta 1935. Tällöin leipurit järjestivät ns. Leipäpropagandaviikon juuri joulun alla.

Tervehdyksen toivat Mäntyniemeen Leipätiedotuksen toiminnanjohtaja Kaisa Mensonen (oik.), Savon Leipomoyhdistyksen puheenjohtaja Anttu Rautio, Leipätiedotuksen hallituksen puheenjohtaja Harri Jaakkola  ja Leipuri-lehden toimituspäällikkö Elina Matikainen. Kuva: Matti Porre/Tasavallan presidentin kanslia